Eerste hulp aan baby en kind met praktijk bijeenkomst.

U volgt eerst via internet een theorie cursus. In de cursus leert u wat u moet doen bij verschillende ongelukjes of ziektes van uw baby of kind.

U controleert steeds of u de onderwerpen  goed begrijpt door controle vragen te beantwoorden.

Onderstaande onderwerpen komen in de theorie lessen aanbod.

Een kort overzicht van wat u leert in deze cursus:  Wie kunt u bellen  de zorg voor veiligheid voor uw kind en uzelf.  Het belang van geruststellen.

Vaststellen van bewustzijn en ademhaling.  Theorie over helpen bij bedreiging en belemmering van ademhaling en bewustzijn.

Wat doen bij verschillende ziektes:  hersenvliesontsteking, koorts, koortsstuip.Uw hulp bij kleine ongevalletjes:  tand door de lip, bloedneus,  voorwerp in oor, neus of mond. Hoe te handelen bij  beten en steken, tekenbeten,  insectensteken.

Eerste hulp bij vergiftigingen, giftige stoffen op huid/in ogen,  shock allergieën en bloedvergiftiging.
Wondverzorging van: brandwonden, elektriciteits-letsel, schaafwonden, snijwonden, bijt- en scheurwonden, bevriezingen ernstige bloedingen, botbreuken  kneuzingen van pols en enkel.

wat doet u bij: uitdroging,  oververhitting, onderkoeling en  nek- en wervelletsel na een val of ongeluk.

Op de praktijkbijeenkomst leert u:

Stoppen van een ernstig bloedende wond

Eerste hulp geven bij  verslikking / verstikking.

In de stabiele zijligging leggen.

Reanimatie aan kinderen en baby’s.

Het gebruik van de AED

Aanleggen van  verbanden

Stabiel houden van breuken en bij nekletsel.

Het verplaatsen van  grotere kinderen.

Hoelang duurt de cursus?

Online 4 tot 6 uur voor het theorie gedeelte en een praktijk bijeenkomst van 4 uur.

Wat zijn de kosten?

125 euro met certificaat Nikta

Ga naar het contact formulier om u aan te melden of voor meer informatie.

contact
Klik voor contactformulier

Vergoed door de meeste verzekeraars. Zie onderstaande link